Jaké vitamíny jsou nejlepší na posílení imunity? Přinášíme 4 rady, jak bojovat s koronavirus

blog-vitamins

Počty nakažených každý den na Slovensku rostou. Jak se efektivně bránit? Přečtěte si 4 základní rady, kterých byste se měli držet.

  1. Spánek je rozhodující pro vaši obranyschopnost

Dostatek spánku je nejjednodušší způsob na udržení zdraví. Ideálně bychom měli spát minimálně 7-9 hodin každou noc. Spánek vaše tělo využívá k zotavení a opravu základních funkcí včetně imunitního systému. Výzkumy ukazují, že pouze jedna noc s nedostatkem spánku může snížit schopnost imunitních buněk až o 70%.

  1. Cvičení vám zlepší náladu a udrží vás v pohodě

Pohyb a tělesná aktivita vám pomohou udržet si zdraví a dobrou náladu. Výzkumy ukazují, pravidelné cvičení podporuje buňky bojující proti infekcím. Pokud pracujete během karantény z domu, existuje mnoho způsobů, jak si zacvičit. Nepotřebujete k tomu ani speciální nástroje, stačí když budete cvičit s vlastní váhou. Během cvičení se vám uvolní v těle i endorfiny, díky kterým se sníží vaše hladina stresu a budete pociťovat radost a dobrou náladu.

  1. Vitamíny jsou důležité

Nezapomeňte během tohoto období dopřát svému tělu vitamíny a minerály. Které jsou nejdůležitější? Výzkum ukázal, že imunitní systém potřebuje vitamín D na potlačení virů - a pokud již virus přece dostanete, může vitamin D snížit závažnost choroby a usnadnit uzdravení. Vitamin D můžete získat přirozeně slunečním zářením, ale v zimě je sluníčka méně, proto se doporučuje doplnit ho do těla ve formě doplňků výživy nebo v potravě. Nachází se v některých potravinách, například v rybách jako je losos nebo tuňák. V malém množství o najdete iv hovězích játrech, vejcích, sýrech a houbách.

Velmi důležité jsou i zvláštní polysacharidy - tzv. astragalány. Ty stimulují buňky imunitního systému k produkci tzv. interferonů. Tyto vysoce aktivní proteiny jsou nezbytné pro likvidaci virových infekcí. Najdete je v některých rostlinách, například v rostlině Kozinec blanitý, lat. Astragalus membranaceus. Kromě astragalánov obsahuje glykosidy, aminokyseliny, steroly a nenasycené mastné kyseliny. Všechny tyto látky výrazně pozitivně ovlivňují váš imunitní systém. Pravidelné užívání kozince zvyšuje počet kmenových buněk v kostní dřeni, a tím podporuje vznik bílých krvinek, obranných T-lymfocytů. Ty se pak mohou efektivně a v požadovaném množství přesouvat do oblastí postižených infekcí.

Výrazný vplyv na imunitu majú aj makrofágy, které obsahuje zejména šťáva z Aloe Vera. Tyto makrofágy jsou silné buňky, které demonstrují fagocytózu polykáním útočníků v krevním oběhu. Výzkumy v souvislosti s Aloe dokazují, že polysacharidy v Aloe Vera jsou hlavním důvodem primární reakce našeho organismu na viry. Šťáva z Aloe Vera je proto skvělý způsob pro zlepšení imunity.

  1. Chraňte si obličej a  sliznice

Samotné nošení roušky sice nezaručuje 100% ochranu před infekcí, ale je vždy lepší ho mít jako nemít. SARS-CoV-2 může do těla dostat nejen vdechováním, ale i přes sliznice, včetně očí. Virus má schopnost setrvávat na površích několik hodin až dní a tak existuje nemalé riziko přenosu prostřednictvím dotyku. Nošením roušky se výrazně snižuje riziko nakažení, proto ho určitě noste vždy, když jdete ven. Jaké roušku si vybrat a jak ho správně nosit se dozvíte v našem článku.

 

Viz další související články