Jaké vitamíny jsou nejlepší na posílení imunity? Přinášíme 4 rady, jak bojovat s koronavirus

blog-vitamins

Počty nakažených každý den na Slovensku rostou. Jak se efektivně bránit? Přečtěte si 4 základní rady, kterých byste se měli držet.

  1. Spánek je rozhodující pro vaši obranyschopnost

Dostatek spánku je nejjednodušší způsob na udržení zdraví. Ideálně bychom měli spát minimálně 7-9 hodin každou noc. Spánek vaše tělo využívá k zotavení a opravu základních funkcí včetně imunitního systému. Výzkumy ukazují, že pouze jedna noc s nedostatkem spánku může snížit schopnost imunitních buněk až o 70%.

  1. Cvičení vám zlepší náladu a udrží vás v pohodě

Pohyb a tělesná aktivita vám pomohou udržet si zdraví a dobrou náladu. Výzkumy ukazují, pravidelné cvičení podporuje buňky bojující proti infekcím. Pokud pracujete během karantény z domu, existuje mnoho způsobů, jak si zacvičit. Nepotřebujete k tomu ani speciální nástroje, stačí když budete cvičit s vlastní váhou. Během cvičení se vám uvolní v těle i endorfiny, díky kterým se sníží vaše hladina stresu a budete pociťovat radost a dobrou náladu.

  1. Vitamíny jsou důležité

Nezapomeňte během tohoto období dopřát svému tělu vitamíny a minerály. Které jsou nejdůležitější? Výzkum ukázal, že imunitní systém potřebuje vitamín D na potlačení virů - a pokud již virus přece dostanete, může vitamin D snížit závažnost choroby a usnadnit uzdravení. Vitamin D můžete získat přirozeně slunečním zářením, ale v zimě je sluníčka méně, proto se doporučuje doplnit ho do těla ve formě doplňků výživy nebo v potravě. Nachází se v některých potravinách, například v rybách jako je losos nebo tuňák. V malém množství o najdete iv hovězích játrech, vejcích, sýrech a houbách.

Velmi důležité jsou i zvláštní polysacharidy - tzv. astragalány. Ty stimulují buňky imunitního systému k produkci tzv. interferonů. Tyto vysoce aktivní proteiny jsou nezbytné pro likvidaci virových infekcí. Najdete je v některých rostlinách, například v rostlině Kozinec blanitý, lat. Astragalus membranaceus. Kromě astragalánov obsahuje glykosidy, aminokyseliny, steroly a nenasycené mastné kyseliny. Všechny tyto látky výrazně pozitivně ovlivňují váš imunitní systém. Pravidelné užívání kozince zvyšuje počet kmenových buněk v kostní dřeni, a tím podporuje vznik bílých krvinek, obranných T-lymfocytů. Ty se pak mohou efektivně a v požadovaném množství přesouvat do oblastí postižených infekcí.

Výrazný vplyv na imunitu majú aj makrofágy, které obsahuje zejména šťáva z Aloe Vera. Tyto makrofágy jsou silné buňky, které demonstrují fagocytózu polykáním útočníků v krevním oběhu. Výzkumy v souvislosti s Aloe dokazují, že polysacharidy v Aloe Vera jsou hlavním důvodem primární reakce našeho organismu na viry. Šťáva z Aloe Vera je proto skvělý způsob pro zlepšení imunity.

  1. Chraňte si obličej a  sliznice

Samotné nošení roušky sice nezaručuje 100% ochranu před infekcí, ale je vždy lepší ho mít jako nemít. SARS-CoV-2 může do těla dostat nejen vdechováním, ale i přes sliznice, včetně očí. Virus má schopnost setrvávat na površích několik hodin až dní a tak existuje nemalé riziko přenosu prostřednictvím dotyku. Nošením roušky se výrazně snižuje riziko nakažení, proto ho určitě noste vždy, když jdete ven. Vyberte si ty nejlepší roušky i vy

 

Viz další související články

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení